zondag 10 juni 2012

Reiki in La Casa Blanca : een natuurlijke samenloop.

Ik speelde al langer met het idee om speciale "thema-weken" te gaan aanbieden in La Casa Blanca.  Immers ben zelf al jaren bezig met spiritualiteit, tarot,...  Zo stond een cursus Reiki volgen, al jaren op mijn verlanglijstje.  Door allerlei omstandigheden was het er nog niet van gekomen om dit effectief te doen.  De verhuis naar Spanje en het inrichten van de B&B slokten heel wat tijd op, zodat er ook toen, geen tijd overbleef voor andere zaken.



Ondertussen wonen we iets meer dan 4 maanden hier en geraken we ingeburgerd.  We kennen de weg naar de winkels, we weten waar we moeten zijn als we vragen hebben en we hebben al heel wat nieuwe vrienden gemaakt.  Stilletjes aan kwam er dus mentaal wat ruimte vrij om andere dingen te doen.

Het spirituele is echter nooit helemaal weg geweest bij mij.  Ben sinds kort mede verantwoordelijke voor het twitter en facebookaccount van Stichting LichtwerkerNL.  Iets waar ik erg trots op ben.  Vanuit Spanje verzorg ik mee hun twitterfeed en reageer ik op berichten van gelijkgestemden.  Heerlijk om te doen en de ideale manier om andere mensen te leren kennen.



De omgeving van onze B&B ligt in een, volgens mij, spirtituele omgeving.  Ik voel me hier dichter bij de Bron.  De bergen geven me energie en maken dat ik dingen uit het verleden veel beter kan loslaten.  Deze omgeving doet iets met mensen.  Ook mensen die niet spirtitueel zijn ingesteld komen hier volledig tot rust en dichter bij zichzelf, magisch om te zien.  Als Lichtwerker probeer ik onze gasten dichter bij hun hart te brengen,  hun gerust te stellen en door eenvoudig te praten, hen zelf tot inzichten te laten komen.  Lukt redelijk goed, en geeft mij enorm veel voldoening.

En zo rijpte bij mij het idee om meer met het spirituele te doen.  Ik wil deze plek open stellen voor mensen die zoekende zijn : naar rust, ontspanning, zichzelf, anderen, de Bron,... 



Door het twitteren van mijn eigen account leerde ik Reiki Jin Kei kennen.  Hij is Master Reiki en ik volgde hem al een tijdje.  Na enkele twitterberichten over en weer voelden we beiden dat er een klik was.  We hebben de handen in mekaar geslagen en samen een week uitgestippeld om Reiki te doen. 

Ik kan nu dus met heel veel trots aankondigen dat de eerste Reiki week dit najaar al gaat doorgaan.  We bieden ze aan, aan een zo laag mogelijke prijs, zodat er zoveel mogelijk mensen van mee kunnen genieten.  Ik ben ervan overtuigd dat het volgen van de eerste graad Reiki in onze B&B een magisch effect gaat hebben. De combinatie van de bergen, de omgeving en de mensen gaat iets in gang zetten.

Ben heel erg dankbaar dat het Universum ervoor gezorgd heeft dat ik Reiki Jin Kei op het juiste moment in mijn leven tegenkwam.  Niets is toeval, en alles gebeurt met een reden, daarvan ben ik overtuigd !!!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten